Allotjament a Azrou

L’allotjament per la zona d’Azrou, a excepció d’alguna casa que fan pagar gust i ganes, és força cutre i de totes les males opcions, imagino que en la nostra primera visita vam escollir la millor. El turisme és bàsicament interior o residual de la zona d’Ifrane, on es concentren totes les infraestructures turístiques. Igual que a Ifrane, Azrou demostra haver estat una ciutat molt més bonica fa un parell de dècades que no pas ara, que està sumida en una mena de letàrgia decadent. I dins d’aquesta letàrgia s’ubica l’hotel al qual vam anar a parar sense haver-ho previst, un lloc que ha viscut millors moments, però que tampoc és desaconsellable del tot.

HOTEL LE PANORAMA
Adreça: BP 01 Hay Ajelabe- 53100 Azrou - Marroc
Telèfon: +212 535 562 010
Email: panorama_hot@menara.ma
Preu: 435 DH per una habitació triple amb esmorzar

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: A pocs centenars de metres del centre de la ciutat, on es pot accedir amb cotxe i aparcar fàcilment. Està ben indicat des de la carretera principal.

ARQUITECTURA: L’hotel és un gran xalet d’estil suís (però suís de veritat!) situat en una gran finca ajardinada, el que fa dels seus exteriors un indret agradable per descansar a l’estiu. El hall denota que, fa anys, va ser un bon hotel i, encara, és agradable de passar-hi una estona mirant la tele, llegint o veient el tràfec de gent. Les habitacions es situen a les plantes pis i s’hi accedeix a través de llargs passadissos de sostres immensament alts, tot recobert amb una dubtosa moqueta de color granat.

SERVEI I NETEJA: Servei força indiferent. Neteja... la justeta, però molt millorable.

CLIMATIZACIÓ: Calefacció de radiadors (espero que funcionin a l’hivern...).

HABITACIÓ: La nostra habitació era una triple (no hi havia quàdruples) amb un llit de matrimoni i un llit individual amb un rebedor que feia la funció d’armari i un bany complert amb banyera. Decoració espartana, mobles dels anys seixanta i terrassa força abandonada, tant pel mobiliari com per la neteja. Una llàstima perquè les vistes sobre el jardí la podrien fer molt agradable.

BANY: Molt gran amb banyera, però la manca d’una llum potent i la poca ventilació el feien un lloc una mica tenebrós. Crec que la meva mare s’hauria posat les mans al cap només de veure’l.

RESTAURACIÓ: Sopar a la carta força pobre en un restaurant que pel seu aspecte prometia molt més. Esmorzar escàs i mediocre.

RESERVA: No vam fer reserva prèvia, en arribar a l’hotel vam demanar si tenien disponibilitat, vam veure l’habitació i ens vam quedar. El preu era prou raonable com per no seguir buscant.

ALTRES: malgrat que l’hotel, en general, està clar que ha vist millors moments i que, en certa manera, és força decadent, crec que hi ha pitjors opcions a Azrou i segurament hi podria tornar. Té wifi gratuït al hall.

Però com que tot no pot ser negatiu, la següent vegada que vam passar per Azrou amb intenció de dormir-hi i de fer prèviament la recerca d'allotjament per internet, vam descobrir un lloc nou... pintava molt bé... tant bé que les crítiques al Tripadvisor eren tant positives que feia desconfiar i tot... Com que som el cul del Jaumet, hi vam anar i, sorpresa, no només tot era cert, sinó que encara era millor. A partir d'ara, ho sento per qui vulgui més ressenyes, aquest serà el nostre lloc a Azrou.

LA PERLE D'AZROU
Aït Ameur ou Ali (a 7 km d'Azrou en direcció sud)
Tél: +212 (0) 610 135 915
email: contact@laperledazrou.com

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: A uns pocs quilòmetres a la sortida d'Azrou per la nacional en direcció sud. Si se segueixen les indicacions de la seva web resulta totalment exacte i, a més, com la finca es troba a peu de carretera, és impossible no veure la seva entrada.

ARQUITECTURA: En una zona on l'allotjament és de qualitat mitjana-baixa (amb alguna excepció de preus desorbitats) trobar aquesta "perla" va ser un dels encerts més grans del nostre viatge. Es tracta d'un edifici de nova construcció (per tant amb totes les comoditats) però respectant la decoració tradicional amb molt bon gust. L'edifici es troba en una finca plena de fruiters, el que dóna un toc de frescor en una zona molt calorosa a l'estiu. La terrassa posterior serveix per passar les hores gaudint de la tranquil·litat.

SERVEI I NETEJA: El servei és el millor actiu d'aquest allotjament. Em costava creure, abans del viatge, que totes les opinions a Tripadvisor fossin en aquest sentit. Tanmateix, als pocs minuts de la nostra arribada vam comprendre que no es tractava de cap exageració. La parella suíssa-marroquina que el regenta és increïblement amable i atenta, sense arribar a resultar pesats en absolut. Estan disposats davant de qualsevol necessitat que es presenti, sempre amb un somriure a la cara. Estat de neteja i manteniment absolutament impecable i tot cuidat fins l'últim detall.

CLIMATITZACIÓ: La calor durant el dia en el mes de juny és important, però a l'interior de la casa la temperatura era molt agradable. Les habitacions disposen de climatització (es paga a part) que, encara que vam pagar veient la calor diürna, no vam arribar a utilitzar a la nit perquè les temperatures baixen molt a partir de la posta de sol.

HABITACIÓ: Vam poder escollir habitació ja que vam ser els primers hostes a arribar del dia. La nostra va ser una habitació familiar composada d'un primer saló amb dos canapès i una taula (es van convertir en dos llits per als nens) i una altra habitació amb un llit matrimonial. Les altres habitacions que vam poder veure eren igualment espaioses i ben decorades.

BANY: Bany a l'habitació amb dutxa molt gran, neteja impecable, sabons i tovalloles enormes i suaus. Decoració molt acurada.

RESTAURACIÓ: Si el que s'ha exposat no deixava dubte de la qualitat del lloc, és en aquest apartat on cal parar especial atenció. El menjar està simplement exquisit, sense excepció. L'esmorzar es composava de pastisseria, pans i confitures tots ells elaborats a la casa.

RESERVA: Vam fer tot el procés de reserva via email perfectament i amb respostes molt ràpides.

ALTRES:

- L'allotjament no disposa de piscina, però els propietaris van tenir l'enorme detall de muntar una piscina inflable al jardí perquè els nostres fills es poguessin refrescar.

- Recomano agafar un llibre i seure a la terrassa, entre els arbres fruiters i deixar passar el temps.

- Portar repel·lent de mosquits ja que en estar entre la vegetació vam observar que n'hi havia bastants, encara que amb un repel·lent se soluciona.

- L'allotjament no disposa de connexió internet.

- Es pot aparcar el vehicle dins de la finca perfectament resguardat.

Si us interessaAltres llocs del Marroc on ens hem allotjat amb nens