Allotjament a Agouti (Vall dels Aït Bou Guemez)

Avui un bon amic em deia que Marrakech s'ha convertit en una ciutat lowcost de "seudoaventureros y snobs en busca de su riad soñado". M'ha fet pensat molt. No he tingut la sort de poder conèixer el Marroc de fa vint anys i m'he hagut d'iniciar en el context que ara vivim i, tanmateix, m'ha fet sentir que té molta raó. Els meus viatges són una contínua recerca, en tots els aspectes (l'allotjament entre ells), i el que aquí em dedico és a donar consells pràctics per tal de treure ferro al fet de moure's amb nens. Però no he posat la meva ànima en aquesta sèrie d'articles sobre allotjament, he estat simplement funcional, i, malgrat que el meu gran amic Pablo m'anomena MontseBooking amb força raó, avui us entrego quelcom que guardo molt profund en els meus millors records, dos llocs que m'han fet sentir que m'hi podria passar molt de temps, dos llocs on m'amagaria del món si em calgués.

Si mai em perdo em podríeu perfectament trobar a la Gîte Flilou de la magnífica Vall dels Aït Bou Guemez (bona informació aquí o aquí) o a l'Alberg On Dirait le Sud a Amtoudi Id Aissa (informació dels que en saben aquí o aquí), dos dels meus paradisos perduts. Bé, si som francs, també em podríeu trobar a l'interior de la pastisseria "El Abd" a Cairo, però ara no és el millor moment (ni per la meva butxaca ni per la situació a Egipte) ni estem parlant de baklava. I per solucionar aquesta mancança sempre ens quedarà... la pastisseria Príncipe de Barcelona.

Normalment transcric el que penjo a Tripadvisor de cada allotjament al qual hem anat, però en el cas de la Gîte Flilou això no ha estat possible, ja que cada intent que he fet, aquest portal d'allotjament l'ha rebutjat indicant "que no compleix els seus requeriments per considerar-se un allotjament".

Quan li explico a la meva mare que les nits i els dies que vam estar en aquest alberg van ser els millors del viatge, ella sempre em diu "però no és aquell lloc on vau dormir amb un matalàs a terra?". M'agrada la sensació a l'estómac quan recordo aquest lloc, en aquesta vall tant especial també amenaçada de perdre allò que li queda d'autèntic. Una vall on la proliferació de gîtes, maison d'hôtes i albergs dóna una clara indicació de la revulsió que el turisme està suposant a la vida dels seus habitants. Llocs com el Flilou aposten i fan pedagogia d'un turisme respectuós, però no es pot dir el mateix de molts altres llocs. A més, és el lloc on he recuperat un sabor de la meva infantesa (la infusió de maria lluïsa o verveine) i on he descobert la mantega rància (o smen), una delícia de la que el meu fill i jo no podem prescindir.

Jo, tossuda com una mula malgrat que Tripadvisor no ho consideri un allotjament (no sé per què), us penjo la ressenya en el mateix format que l'hauria fet per a qualsevol portal d'allotjament.

GÎTE FLILOU "LA MAISON BÈRBERE"
Agouti - Vallée des Aït Bou Guemez

Habitació comunitària amb lavabos comuns: 50 dh i 130 dh mitja pensió

Esmorzar: 20 dh
Dinar o sopar: 60 dh

(cliqueu sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Si hom ve d'Azilal per la carretera asfaltada, l'alberg és la primera edificació a peu de carretera a mà esquerra del nucli d'Agouti, el primer dels nuclis de la Vall dels Aït Bou Guemez. Si hom ve d'Ait M'hamed o de la Zaouia Ahansal per pista, doncs es la darrera edificació d'Agouti. No té pèrdua, la casa té un cartell.

ARQUITECTURA: Gran casa de pedra de nova construcció però seguint les directrius tradicionals de la zona. Tots els espais són amplis i confortables. A la planta baixa es situa la cuina, banys comuns i les habitacions comunitàries (de 4, 5 i 6 persones). En un nivell lleugerament superior hi ha les habitacions dobles, algunes d'elles amb banys, i un gran menjador. La terrassa, la joia de la casa, es situa en el nivell superior. Una terrassa inmensa, amb un cobert tipus jaima que ocupa un dels seus extrems i on hom podria estar-hi fins el dia del judici final. Les vistes des d'aquesta terrassa són un regal pels sentits.

SERVEI I RESTAURACIÓ: Ens van atendre dos nois joves perquè els propietaris, una parella suïsso-marroquina, estaven fent un trekking. El servei va ser molt atent, però deixant-nos campar al nostre aire. Van cuinar els sopars els mateixos dos nois i, decididament, me'ls emportaria perquè cuinessin a casa meva una temporada. Les verdures i les fruites d'aquesta vall són espectaculars i, conseqüentment, els tajines són una delícia.

(cliqueu sobre les imatges per ampliar-les)

NETEJA: Cal destacar-ho com un apartat en sí mateix perquè, diria, que a banda de ser el lloc "on vam dormir a terra amb un matalàs" també va ser el lloc més impecablement net de tot el viatge. Els lavabos comuns estaven vertaderament impecables.

HABITACIÓ: Com que les habitacions de les que disposaven eren dobles i nosaltres som dos adults i dos nens encara massa petits per dormir sols, ens vam quedar en una enorme habitació amb sis matalassos a terra on vam estar a la glòria. Llençols i estores impecables.

RESERVA: Aquí sí que vam cometre un error i ens va saber molt de greu. Quan faltaven uns mesos pel nostre viatge, vaig enviar un email preguntant els preus per una nit concreta per tal de tenir en compte aquest lloc com a possible allotjament i els vaig agrair la informació. Ens vam presentar allà, no hi havia cap més hoste, i ens hi vam quedar uns dies. El darrer dia, a l'hora de sopar, hi havia dues taules parades per quatre persones. Després d'haver sopat i fetes unes infusions, ningú no havia sopat a la segona taula. Aleshores se'ns va apropar el noi de la casa i ens va dir si érem nosaltres qui els havia escrit un email preguntant per aquella nit en concret... Ostres... S'ho havien agafat com una reserva ferma i ens estaven esperant a nosaltres!! Així que en aquest lloc tinc clar que mai ningú es quedarà al carrer, que les reserves se les prenen molt seriosament. I això no és poca cosa considerant la moda de l''overbooking que comença a triomfar en els riads a Marrakech.

ALTRES: Disposen d'un aparcament just al costat de l'edifici. Òbviament no hi ha wifi i tampoc gaire cobertura de mobil (almenys de Maroc Telecom que és el que jo tinc) i aquest lloc constitueix una base magnífica per fer excursions per la zona.

Pour télécharger cette critique en PDF en français: ICI

1. Doncs a mi em sembla perfecte! De fet, en aquest viatge "cap al sud" vam tindre l'oportunitat de dormir en una casa, d'un amic de la nostra acompanyant, i no era tan diferent. Bé, salvant les distàncies, ja que no és un lloc que lloguen, evidentment. I que de matalàs no n'hi havia, i de lavabo tampoc.

Aquestes entrades sobre els allotjaments les trobo molt útils, espero aprofitar-les totes!

1. Hola E!
      Dormir en una casa que no funcioni comercialment com a allotjament és, com bé dius, una oportunitat. Veus realment els seus "tempos" que, en els allotjaments, estan totalment "pervertits" pel ritme que portem els turistes. Nosaltres hem pogut fer-ho un parell de vegades i realment és quan entens moltes coses de la seva manera de fer. Nosaltres també vam estar en una casa sense matalàs i sense lavabo i, realment, no ho recordo com una gran mancança.
      M'alegra molt que trobis aquesta sèrie útil!
      Salutacions!

2. Ostres m'havia perdut l'entrada!!!!! prenc nota perquè això que dius de la neteja és magnífic. la veritat és que he dormit a cases de gent amb catifa al terra molt més netes que qualsevol hotel o Riad, i veig que aquí és impecable i molt més autèntic. No conec la zona i m'encantaria!!!!

1. Hola Lux,
      Creu-me... la terrassa d'aquest allotjament és un lloc ideal per agafar un llibre tipus "totxo", tombar-se a la jaima i deixar passar les hores o els dies. Quina pau.
      Et recomano molt aquesta vall, és una joia i val molt la pena l'esforç que suposa arribar-hi.
      Una abraçada!

3. Grande poste sur l'hébergement dans Maroc. J'ai vraiment aimé ce blog rencontrer et partager des informations avec tous les lecteurs. J'ai également visité le lot blog descubre marruecos
    Merci pour le poste!

4. Chère Maria,
    Je te remercie tes mots, c'est gentille de ta part.
    À bientôt!

Cada comentari és un motiu més per continuar amb aquest bloc. Siguin benvinguts!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...