Marrakech sense nens. 03 Despeses i compres

En aquesta entrada posaré les despeses que vam tenir agrupades per conceptes per tal de considerar-les com a referència. Val a dir que, en aquesta ocasió, vam fer força més compres del que és habitual en nosaltres i no vam parar d'anar de cafeteria en cafeteria...

Bitllets Ryanair: 250,00€
Ens van costar força cars perquè els vam comprar amb molt poc temps d'antelació. Contràriament al que acostumem a fer, aquest viatge va ser poc planejat i, per tant, en algunes coses com els bitllets d'avió ens va sortir força car. Ja ni parlo d'un canvi de bitllets que vam haver de fer, que ens va costar més "la salsa que els cargols".

Parking a Girona: 32€
Vam aparcar al "Punt Central", un aparcament a uns 2km. de l'aeroport que resulta més econòmic. Tenen un servei de llançadera que et porta i et ve a recollir. Funciona fantàsticament. Deixo la web on es poden fer les reserves de places http://www.puntcentral.com/

Riad l'Heure d'Été: 281€
Per les dates que vam viatjar no tenien disponibilitat per totes les nits en habitació "confort" de 47€ per nit i vam haver d'agafar-ne dues en habitació "premium" de 70€ la nit. La diferència no val la pena, l'habitació és una mica més gran i el bany també, però la diferència de preu no es justifica. També tenim dubtes sobre si realment no tenien disponibilitat...perquè el riad era pràcticament buit els dies que vam ser-hi...

Taxis: 160DH (14,55€)
Corresponen a l'anada i la tornada a l'aeroport i un trajecte fins el barri de Guéliz. Normalment un trajecte des de la medina a algun indret de la ciutat són uns 20 DH. A l'aeroport, regatejant, 60 DH de dia i 100 DH de nit (no vam ser capaços de rebaixar-ho).

Menjar+beguda: 18,70€ + 1112DH (101,1€)
A l'entrada corresponent a l'itinerari hi ha detallats els restaurants on vam anar, de preu mitjà-baix. També vam fer un munt de tes a la menta per tot arreu i sucs de taronja, deliciosos i molt barats (1,5DH).

Entrades monuments: 234DH (21,27€)
El carnet d'estudiant no tenia descompte, però és que eren molt econòmiques. Detallo els preus dels principals monuments que vam visitar:

Combinat Museu+Medersa+Kouba: 60DH
Tombes saadianes: 10DH
Palau de la Bahía: 10DH
Palau el Badi: 20DH (10DH entrada + 10 DH visitar minbar opcional)
Museu Dar si Said: 10DH

Compres: 930DH (84,55€)
Vam donar-nos molta llibertat a l'hora de comprar i regatejar, un autèntic plaer pel meu company... Detallo les principals compres que vam fer, amb el preu que vam pagar i el preu de sortida que ens demanaven entre parèntesis. El regateig, fent una mitjana, va correspondre al 25% del preu de sortida.

Serp de joguina de fusta: 15 DH (40DH)
2 xilabes de nena: 65DH (160DH)
4 gorros de llana: 50DH (450DH)
Articles varis merceria: 115DH (1000DH)
3 parells sandàlies: 290DH (720DH)
Espècies: 30 DH (100DH)
2 llums d'alumini: 200DH (500DH)
2 pulseres de cuir + 1 moneder: 75DH (200DH)

Si considerem el canvi a 11,40 DH, el total de despeses van ser 803,15€ pels 6 dies que vam estar dues persones.