Allotjament a Imlil

Imlil és una magnífica opció per aquell qui vol fer una ullada a l'Atlas i no té massa temps, situat a uns 70 km de Marrakech dóna al visitant un panorama molt diferent la magnífica i turística ciutat vermella. Per als qui ja hagin voltat una mica més pel país, segueix essent una zona magnífica per fer recorreguts a peu i en 4x4.

Allotjar-se a Imlil pot ser una de les tasques més senzilles perquè l'oferta que hi ha és vertaderament aclaparadora i en totes les qualitats. Tanmateix, en una localitat de serveis situada a una hora i mitja de Marrakech i amb un auge de turisme de muntanya com el que està experimentant, és fàcil que la qualitat dels allotjaments no estigui proporcionada amb el seu preu en algunes ocasions. Només cal entrar a algun portal com Booking i veure que hom es pot allotjar en una habitació doble amb esmorzar inclòs des de 10 a 250€, per tant, escollir no és fàcil. Quan sigui gran i rica (l'esperança mai no s'ha de perdre! Tot i que cada vegada em falta menys per a ser gran i més per a ser rica) m'allotjaré a la Kasbah du Toubkal, un lloc que ben segur que val els diners que en fan pagar, però de moment encara estic en un procés d'assaig-error per la zona.

En la nostra primera visita a la zona, quan vam tenir l'oportunitat de visitar la vall d'Imenane amb el nostre gran amic Pablo, quelcom que us recomano moltíssim, ens vam allotjar en un de tants albergs de la zona, un lloc correcte però que tampoc deixarà empremta en els nostres cors.  Tanmateix, ni que sigui pels magnífic preu que ens van fer per al grup, val la pena esmentar-lo.

AUBERGE LEPINEY
Imlil
Tel. 024 485688
Email: bouredda@hotmail.com
Links: Web - Tripadvisor
Preu: 140 DH per persona la Mitja pensió

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Des del centre d'Imlil s'accedeix a l'Alberg a través d'una pista de poc més d'1 km, on hi ha molts altres albergs. Es pot arribar amb turisme amb precaució. L'encreuament on prendre la pista no està molt ben indicat, però es tracta de la pista de pujada al Toubkal, no té pèrdua. Un cop s'agafa la pista, hi ha indicadors.

ARQUITECTURA: Petit alberg senzill situat al vessant de la muntanya, amb la qual cosa les vistes són extraordinàries. Disposa de pàrquing per als clients, el que resulta molt pràctic.

SERVEI I NETEJA: Servei molt amable. Lahcen, que parla una mica d'espanyol, s'ocupa de donar bons consells als viatgers i de contractar el material i transport que es puguin necessitar. Neteja bàsica.

CLIMATITZACIÓ: No

HABITACIÓ: La nostra era una habitació doble amb bany comú a tres habitacions. Molt senzilla, però es tracta d'un alberg ! Les vistes des de la finestra eren impressionants.

BANY: Comú a quatre habitacions, amb la dutxa i el vàter en una cambra i el lavabo en el distribuïdor.

RESTAURACIÓ: Bon esmorzar. Sopar molt saborós a base de tajine de xai i verdures delicioses.

RESERVA: Vam fer la reserva per telèfon sense problemes.

En una altra visita recent, aquesta vegada amb família, hem intentat buscar un lloc que, tot i ser senzill, tingués el valor afegit de l'ubicació i puc dir que hem encertat. És molt probable que tornem a aquest lloc, l'Atlas Chateau, però el que està clar és que no hi tornarem amb un turisme tipus "berlina" de lloguer, mai he trobat tant a faltar el meu 4x4... En Driss, un dels propietaris, ja ens va dir que quan arribessim a Imlil el truquéssim i ens vindria a buscar per indicar-nos la pista. Com que som més tossuts que una mula i més xulos que ningú, ho vam fer tot al nostre aire i, tot i que ens en vam sortir amb nota, us recomano molt que si us decidiu d'anar a aquest petit alberg, cosa que us aconsello, truqueu a en Driss i que us vingui a trobar a l'entrada de la pista, anireu més tranquils i no us arriscareu a que ningú de la vostra família deixi de parlar-vos només per culpa del canguelis dels darrers metres, jeje.

ATLAS CHATEAU
Ait Souka - Imlil
Tel. +212 662 62 44 48 - +212 666 30 34 64
Email: atlaschateau@gmail.com
Links: Web - Tripadvisor
Preu: 30€ per una suite B&B

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Aquest allotjament està situat al doar de "Ait Souka". Per arribar-hi cal passar a través d'Imlil, creuar Tamatert i començar a pujar el port unes centenes de metres sempre per asfalt (tot això a uns 5 minuts amb cotxe de Imlil com a molt). Al primer revolt pronunciat a la dreta, s'ha de prendre una pista a l'esquerra. La pista està en un estat correcte i és transitable amb un turisme, però amb prudència. Hi ha aproximadament un quilòmetre de pista cap a l'allotjament. Val la pena l'esforç per les gratificants vistes que hi ha des d'allà.

ARQUITECTURA: Alberg de recent construcció i, encara que es tracti d'una edificació a la muntanya, se l'ha dotat de tots els detalls per a garantir la comoditat de l'hoste. A les dates de la nostra visita s'estava ampliant una planta més.

SERVEI I NETEJA: El servei és el millor actiu d'aquest allotjament, Driss i el seu germà Hassan són tot amabilitat, sense arribar a resultar pesats en absolut. Estan disposats davant de qualsevol necessitat que es presenti sempre amb un somriure a la cara. Estat de neteja i manteniment absolutament impecable, pel qual cal felicitar-los tractant-se d'un allotjament en un poblat a la muntanya.

HABITACIÓ: anàvem dues parelles i una es va allotjar en una de les suites que tenen balcó, precioses, i nosaltres ens vam allotjar en una habitació triple amb una petita finestra a la façana lateral, també molt correcta.

BANY: Bany a l'habitació amb dutxa i neteja impecable. Ens van donar tovalloles.

RESTAURACIÓ: Ens van cuinar un couscous i una sopa molt saborosos i l'esmorzar va estar molt bé. La llet que tenien era en pols, cosa habitual en aquest tipus d'allotjaments.

RESERVA: Vam fer tot el procés de reserva via booking i ens vam escriure alguns emails uns dies abans per concretar el camí d'accés.

ALTRES :
- L'allotjament disposa de connexió internet wifi.
- Es pot aparcar el vehicle en un petit espai reservat a aquest efecte.
- Parlen anglès i una mica d'espanyol.