Allotjament al Dades

M'atreviria a dir que no hi ha lloc al Marroc rural amb més abundància d'allotjament, exceptuant Merzouga on ja és escandalós, que les Gorges del Dadès. És materialment impossible no trobar-hi lloc on allotjar-se, sobretot en una franja de pressupost mitjana. Per tant hi ha tant on escollir que resulta difícil i tot, és com plantar-se davant una prestatgeria plena de llibres, personalment prefereixo que em recomanin alguna cosa. El lloc de referència que ens han recomanat "els experts" és el Vieux Chateau du Dades, situat just abans del primer mirador i on hom viu la sensació d'allotjar-se dins les gorges.

Però nosaltres som com el cul del Jaumet i ens feia gràcia allotjar-nos el més a prop possible dels "Dits de Mono" perquè des de la primera vegada que els vam veure ens van cridar l'atenció i teníem ganes de visitar-ne les gorges que s'han generat en aquestes formacions rocoses. L'Hotel Tamlalte és el més proper que vam trobar i no va estar pas malament.

Hotel Tamlalte
Adreça: Gorges del Dades Km. 16 - Boumalne Dades
Telèfon: +212 672 09 88 07 / +212 524 88 68 53
Email: tarhoufi@hotmail.com
Preu: 150 DH la mitja pensió per adult (450 DH la mitja pensió de 2 adults i 2 nens)
Links: Web - Tripadvisor

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Un dels grans actius d'aquest allotjament és la seva magnífica ubicació davant els "dits de mono", un té la sensació que pot allargar la mà des de la finestra i tocar-los. Es situa al km. 16 de les gorges del Dades i no és visible des de la carretera perquè està a un centenar de metres però el seu accés, situat en una corba, està molt ben indicat.

ARQUITECTURA: Edifici de nova construcció sense pretensions i desmesuradament gran per a la zona on s'ubica. Els espais interiors són tots de grans dimensions intentant compensar l'absència d'un jardí o una terrassa.

SERVEI I NETEJA: El servei és un altre dels grans actius d'aquest allotjament. Ibrahim va ser qui es va ocupar de nosaltres en la nostra estada i va resultar ser una persona amable i respectuosa, molt afectuós amb els nens i d'agradable conversa. La neteja és bàsica i simplement correcta.

CLIMATITZACIÓ: Hi ha habitacions que disposen de clima i altres que no, hom tria. Tanmateix, en les dates de la nostra visita a finals de juny no va ser necessari a la nit, tot i que durant el dia sí que es notés una mica la calor.

HABITACIÓ: Vam poder escollir habitació en ésser els únics hostes aquell dia. Com que les habitacions amb climatització eren dobles o triples i nosaltres necessitàvem espai per a dos adults i dos nens, vam optar per una gran habitació familiar amb el bany interior i sense climatització, encara que era de les més antigues.

BANY: Bany a l'habitació amb dutxa molt gran, neteja bàsica i sense tovalloles. Vam demanar les tovalloles i ens les van subministrar. Li vindria bé una reforma als banys de l'edat del que vam estar nosaltres.

RESTAURACIÓ: Tot simplement deliciós, cuinat amb senzillesa i afecte. El germà d'Ibrahim és un gran cuiner i ens va servir un tajine digne de menció. L'esmorzar va ser correcte i saborós.

RESERVA: Vam anar-hi sense reserva prèvia, però com que és un establiment gran, sense problemes .

ALTRES:

- Es pot aparcar just a davant de l'hotel.
- Considero molt recomanable acceptar l'oferiment per fer alguna excursió per la zona. Ibrahim ens va acompanyar a les Gorges de Bou Baker i a les Gorges que hi ha entre els dits de mico a la zona d'Ait Larbi, resultant dues sortides del tot imprescindibles. Som realment reticents a acceptar aquest tipus d'oferiments perquè moltes vegades això suposa discutir pel preu i perquè ens agrada molt anar per lliure. No obstant això, puc afirmar l'honradesa dels nois d'aquest hotel en aquest aspecte, acompanyant d'una manera relaxada, discreta i fent de la ruta quelcom meravellós i amb ganes de repetir-ho.

Tanmateix, com que som gent molt obedient i amb la creença que cal fer cas als que en saben més, la següent ocasió per les gorges ens vam allotjar acompanyats de bons amics al Vieux Chateau du Dades, un lloc on hem repetit en les successives visites, i ja van bastantes.

Hotel Vieux Chateau du Dades
Adreça: Gorges del Dades Km. 27 - Boumalne Dades
Telèfon: 00212 5 24 83 12 61 - 00212 6 70 23 05 17
Email: contact@hotellevieuxchateau.com

Preu: els de la web, depèn del tipus d'habitació
Links: Web - Tripadvisor

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

RESUM: Un lloc on tornar sens dubte amb nens

SITUACIÓ: Situat a peu de carretera al km 27 de la carretera que surt de Boumalne Dadès i que segueix la vall i les gorges del riu Dadès. No té pèrdua i, a més, se situa just abans de les famoses i fotografiadíssimes corbes que porten al primer mirador.

ARQUITECTURA: En aquesta zona on l'allotjament és més que abundant aquest establiment destaca per la suma d'alguns valors importants: espais amplis i ben equipats, habitacions i banys recentment reformats (a la segona planta), bona cuina, molt bon preu i tracte amable per part del servei. L'edifici, que se situa entre la carretera i el riu just a l'inici de la gorja, està dotat de terrasses i espais comuns on poder gaudir de la magnífica situació en la qual es troba. A destacar la terrassa de la segona planta, on un pot passar hores relaxant-se.

SERVEI I NETEJA: El servei és un gran actiu d'aquest allotjament, són amables però sense aclaparar. Estat de neteja i manteniment molt correcte.

CLIMATITZACIÓ: Les habitacions disposen de climatització per aire tant per a l'estiu com per l'hivern.

HABITACIÓ: Les habitacions tenen bona mida, així que en una triple ens van afegir sense problemes un altre llit supletori, ja que nosaltres som 2 adults i 2 nens. Les habitacions de la segona planta estan reformades i se situen en una magnífica terrassa, les recomano sens dubte. Vam poder veure la magnífica suite que se situa en aquesta mateixa planta, la següent vegada la reservarem, perfecte per families.

BANY: Bany a l'habitació amb dutxa molt gran, molt net, tovalloles enormes i suaus. Decoració cuidada .

RESTAURACIÓ: Aquest apartat és especialment destacable pel que al sopar es refereix, per la qual cosa resulta molt recomanable allotjar-se en la modalitat de mitja pensió. Tots els plats servits van ser realment abundants i veritablement exquisits, a destacar el " tajine berber " únicament fet amb verdures, dels millors que hem provat. L'esmorzar és un bufet que segueix els estàndards dels allotjaments al Marroc (cafè, te, creps, pa, melmelada, olives, ... ).

RESERVA: Vam fer tot el procés de reserva via telefònica, però també atenen l'email puntualment i amb respostes molt ràpides.

ALTRES :
- L'allotjament disposa de connexió internet a les zones comunes de la planta baixa.
- Es pot aparcar el vehicle just davant de l'allotjament perfectament protegit per un guarda.

Si us interessaAltres llocs del Marroc on ens hem allotjat amb nens

1. Hola Bertika! recent tornada de prop de 20 dies pel Marroc i em trobo varis posts teus ;) quina alegria!
    Les vegades que he estat per aquí precisament m'he allotjat al Vieux Chateau pel preu, per la neteja (bàsica i correcte), i sempre que puc demano habitació al pis de dalt....les habitacions son més noves i just surts tens la terrassa gairebé a sobre el riu! m'encanta.....
    No obstant per les fotos veig que s'assembla molt al Tamlalte, és d'un estil similar....
    una abraçada

(PD. per cert, aquest viatge vaig pensar en tu....recordo haver llegit un post teu sobre Ifrane i els boscos de cedre....i en aquesta ocasió hi vaig poder anar, fugint de la calor del sud...és tal i com me l'havies pintat ;))

1. Hola Lux Lisbon!!

Feia temps que no comentàvem res, un plaer rebre els teus comentaris. Nosaltres vam estar tres setmanes al Marroc a principis d'estiu i la resta de l'estiu ha estat una bogería.

Pel que fa al Dadès, et diria que el Vieux Chateaux està millor i, efectivament, les habitacions de la planta de dalt estan força bé. La terrassa està simplement genial i s'hi menja molt bé. Aquest hotel Tamlalte que jo ressenyava té l'encant de la seva ubicació, volia fer-hi ressenya perquè els "dits de mono" són quelcom que es veu des de la carretera per fer-hi quatre fotos i, realment, és un gran lloc per parar-hi a fer nit i visitar les gorges, que són totalment espectaculars.

Ja t'ho vaig dir que la zona d'Ifrane i els boscos de cedres és al·lucinant. Jo procuro passar-hi cada any. Enguany hem descobert a Azrou un allotjament fantàstic (La perle d'Azrou) per si tens ocasió d'anar-hi val molt la pena per la relació qualitat-preu.

Una abraçada!

2. Bertika! tota la raó, i mira que havíem parlat de llibres un munt! jejeje :)

Ostres, si hagués sabut un allotjament a Azrou m'hi hagués quedat, perquè aquests dies viatjant tot estava ple...havien acabat el Ramadà i els marroquins van decidir moure's de cop i fer vacances....quanta gent!

Finalment vàrem llogar un apartament mini a Imouzzer, al costat d'Ifrane, que també em va semblar molt agradable...és que aquesta zona no sembla pas que estiguis al Marroc! quin canvi :)

Una abraçada!

PD. doncs espero amb ansia una crònica de les vostres 3 setmanes ;)....la resta d'estiu ha estat una bogeria? ostres! suposo que és que fer les vacances al principi té un gran handicap: un cop ja passades i acabat l'estiu queden ben lluny i es troben a faltar jejeje

1. Lux! Et recomano molt aquest lloc a Azrou, molt molt. És una zona on està bé tenir "un lloc de referència". A mi m'encanta tota aquesta zona d'Ifrane - Azrou - Immouzer.
      La crònica de les tres setmanes, va per llarg... tinc poc temps darrerament!!! Però si tens dubtes pregunta directament aquí o via email.

Salut!!

Cada comentari és un motiu més per continuar amb aquest bloc. Siguin benvinguts!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...