Allotjament a Ouarzazate

Ningú va saber-nos recomanar un allotjament amb una certa gràcia a Ouarzazate, en ésser una ciutat que acostuma a ser “de pas” en les rutes cap al sud. Vam considerar únicament “Les jardins de Ouarzazate” i “Le Petit Riad”. El primer és, en teoria, hotel de parada de grups organitzats i el segon és un establiment petit situat al número 1 del rànquing de Tripadvisor. L’elecció era clara perquè el preu tampoc era molt diferent i hi  vam estar com uns reis.

LE PETIT RIAD
ADREÇA: Boulevard My Abdallah - Hay el wahda 1581-1582 - Ouarzazate
EMAIL: petitriad@gmail.com
HABITACIÓ: Llit doble + 2 llits individuals
RÈGIM: Allotjament i esmorzar
PREU: 65€
ALTRES: Piscina i WIFI gratuït
Links: Web - Tripadvisor

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: Sent com és Ouarzazate una ciutat de pas, sorprèn trobar una joia com aquest allotjament. Molt fàcil de trobar ja que es troba en una gran avinguda just davant de l'aeroport a la sortida de la ciutat. Es troba sense problemes amb les indicacions del web. Per aparcar no hi ha cap problema, el carrer està completament buit i es pot aparcar fàcilment davant la porta.

ARQUITECTURA: Té l'estructura d'una gran casa amb un pati i piscina. La decoració és abundant i autòctona, però crea un clima acollidor i agradable en tots els seus espais, amb tots els detalls cuidats al mil·límetre. L'estat de conservació és impecable.

SERVEI I NETEJA: El servei és atent, discret i educat. La neteja simplement impecable. Però el que cal destacar és la propietària, Fàtima, tota una senyora que rep, conversa i dóna bones recomanacions. És un plaer parlar amb ella perquè a més parla un espanyol perfecte i fa les vegades d'una amfitriona elegant i hospitalària.

HABITACIONS: La nostra era una habitació triple a la que havien afegit un supletori. L'espai quedava una mica reduït però era més que correcte. Es compensava però pel càlid i agradable de l'habitació en general i de cada detall en particular ... mobles, quadres, fotos ... Climatització sense cap càrrec i TV.

BANY: Impecable. Evidenciava que estava recentment renovat, era ampli i lluminós, amb bones instal·lacions. Impressionant el body milk ... encara l'oloro .... flor de taronger... Hi ha assecador.

RESTAURACIÓ: No ens vam quedar a sopar pel que no vam tenir ocasió de provar, però ens en penedim de debò. L'esmorzar, però, era molt correcte sense ser especialment abundant ni sofisticat. Saborós i suficient.

PROCÉS DE RESERVA: Sempre via mail en espanyol. No ens van demanar cap paga i senyal i no vam tenir cap sorpresa, tot segons l'acordat.

En resum, es tracta d'un allotjament molt recomanable, amb una relació qualitat-preu molt interessant, ben situat i que concedeix l'oportunitat a una ciutat que gairebé sempre acaba sent de pas. Una salutació a Fàtima, perquè amb una bona gestió d'un negoci d'hostaleria s'aconsegueixen molt bons resultats, com és el cas.

Així, a Ouarzazate ja ens havíem allotjar al millor lloc que hom pot estar, però degut a que som com el “cul d’en Jaumet” que tot ho volem provar, vam decidir temptar la sort i buscar un altre lloc, el segon de la nostra llista. Vam encertar de ple, també, però crec que mai més hi podrem tornar per motius (surrealistes) que ja explicaré algun dia quan el meu company ho consenteixi (jiji). Però el que està clar és que es tracta d’un establiment totalment recomanable per anar-hi en família.

HOTEL LES JARDINS DE OUARZAZATE

Adreça: Route de Zagora – Tabounte - 45000 Ouarzazate - Marroc

Telèfon: +212 524 854 200

Email: hotellesjardins@yahoo.fr

Preu: 67,5 € per una habitació familiar en media pensió

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: A la sortida de Ouarzazate per la carretera que va a Agdz i Zagora, a unes centenes de metres després de creuar l’Oued (riu sec). Es pot aparcar davant mateix.

ARQUITECTURA: Edificació amb forma de kasbah però de nova construcció situada en una grandíssima finca amb jardins i una magnífica piscina. Tot i ser un establiment pensat per a grups de turistes, es tracta d’un lloc agradable amb múltiples ambients i molts tipus d’habitacions diferents que s’adapten a les necessitats dels viatgers.

SERVEI I NETEJA: Molt atents i servicials. El nivell de neteja era correcte, cap queixa.

CLIMATITZACIÓ: Sí, aire condicionat i calefacció amb bomba de calor.

HABITACIÓ: La nostra habitació familiar estava en un petit edifici de planta baixa al costat de la piscina que el formaven 4 habitacions familiars amb el seu bany i terrassa propis. Decoració molt agradable.

BANY: funcional amb una amplia dutxa.

RESTAURACIÓ: Molt recomanable utilitzar la modalitat de mitja pensió perquè els sopars es serveixen a la terrassa i són molt correctes, sobretot les brotxetes de gall d’indi. El servei a la carta també és correcte i els esmorzars estan bé.

RESERVA: Hi vam arribar sense reserva prèvia i vam preguntar allà mateix, després de veure l’habitació vam decidir de quedar-nos perquè era el que necessitàvem per descansar un parell de dies.

ALTRES: Té WIFI gratuït als espais comuns, però cal demanar la contrasenya. Vam tenir un parell de problemes a la nostra habitació (bombeta fosa, pèrdua d’aigua de l’aire condicionat i manca d’aigua calenta) que es van solucionar ràpidament i amb molt bona predisposició per la seva part. També ens van oferir ràpidament de canviar d’habitació, però vam declinar l’oferta en veure que els problemes es van solucionar ràpidament.