Allotjament a Moulay Idriss

Qui em conegui una mica sabrà la meva relació d'amor-odi amb Fes, haurà llegit les meves "sensacions" cada vegada que trepitjo aquesta ciutat... Doncs he de reconèixer que a Moulay Idriss vaig "patir" el mateix, per més greu que em sàpiga i per més que m'haguéssin advertit. Però ja feia tres anys que passava per la zona per anar a veure les ruines de Volúbilis i cada vegada ho havia posposat per la calor (viatgem amb dos nens petits) i enguany les temperatures eren més suaus, així que no ens ho vam pensar dues vegades i vam improvitzar una nit en aquesta ciutat Santa per veure la ciutat romana a primera hora del matí, a escassos quilòmetres.

La primera parada va ser a l'hotel Diyar Timnay, però ens va semblar tant fred i impersonal que vam continuar la recerca fins que un "caçapropines" ens va acompanyar a aquesta casa. Reconeixo que va ser una bona el·lecció, malgrat que no vaig aconseguir dormir més de dues hores en total. Es van sumar en mi diversos ingredients que van desembocar en un insomni tenaç:

1. la meva paranoia habitual se li va sumar la "sensació que tinc quan estic a Fes", és a dir, mal rollo.
  2. A una digestió d'un sopar més abundant de l'habitual (i deliciós) se li sumà un parell d'hores dedicades a la meva feina amb el portàtil (i els nervis que implica).
  3. A una festa femenina a la planta baixa de la casa se li van sumar un d'anar i venir d'homes que van anar arribant i sortint de la casa fins altes hores de la nit.
  4. Al timbre incessant de la casa se li va sumar una àvia roncant estirada a terra just a sota la nostra finestra...
Resultat: vaig començar a paranoiar pensant que ens havíem tornat a allotjar en un bordell (sí, no seria la primera vegada...) i vaig passar una nit de merda. Vist en perspectiva reconeixo la meva paranoia, ja ho sabeu, diuen que errar és de sabis. Quan em vaig llevar i vaig adonar-me que les dones reunides eren amigues de la propietària que venien a fer una celebració familiar i els homes que arribaven eren peregrins que venien a passar la nit a la terrassa per uns pocs dírhams em volia amagar sota una pedra.

MAISON D'HÔTES EL KASSABA - DAR DIYAFA

Bab Kasbah, num. 32 - Moulay Idriss
Tel: +212 0535544354
Email: ihesan2004@hotmail.com
Links: Web - Tripadvisor
Preu: 350 DH B&B

(clicar sobre les imatges per ampliar-les)

SITUACIÓ: després de les portes de la kasbah de la ciutat, encara que trobar-ho no té molta dificultat. Hi ha algun cartell indicant la casa ( posa Dar el Kassaba - Dar Diyafa ) des de la carretera principal. Un cop es creua la porta de la kasbah (a peu) cal anar recte i prendre la primera a la dreta, la casa està a uns cinquanta metres. És una zona molt tranquil·la.

ARQUITECTURA: Casa familiar amb moltes habitacions transformada en allotjament. A la planta baixa hi ha la cuina i el saló, a la planta primera hi ha algunes habitacions i una terrassa, a la segona planta la distribució és similar i a la teulada hi ha una gran terrassa amb unes vistes magnífiques. La casa està "molt decorada" per una família musulmana i molt practicant.

SERVEI I NETEJA: Els propietaris són una amable família amb dos fills que intenten que l'hoste se senti com a casa però sense ser pesats. Parlen només una mica de francès i àrab, encara que hi posen molta voluntat. La neteja és impecable, cap objecció.

CLIMATITZACIÓ: No hi ha climatització. A finals de juny feia una mica de calor a les habitacions.

HABITACIÓ: La nostra era una habitació familiar per a sis persones amb bany encara que nosaltres som quatre, així que vam estar-hi molt amples. La roba de llit estava molt neta i tot era senzill però cuidat.

BANY: Bany amb dutxa integrada en el mateix espai, és a dir, que quan un es dutxa es mulla tot. Vam haver de demanar que ens engeguessin l'escalfador de l'aigua calenta. Ens van facilitar tovalloles.

RESTAURACIÓ: excel · lent! Ens van preparar un dels millors couscous que hem menjat al Marroc, un couscous T'faya, el meu favorit, preparat per la propietària de la casa. L'esmorzar també va ser complet i saborós. Una bona opció és quedar-se a dinar a la casa perquè l'oferta a Moulay Idriss és bastant mediocre.

RESERVA: Vam anar-hi sense reserva i no hi va haver cap problema.

ALTRES: Disposen de connexió internet i hi ha un pàrquing proper i molt econòmic (20 DH la nit sencera).

CURIOSITATS: La nostra nit va ser força atrafegada per la presència d'un grup de peregrins que van arribar tard, tot i que imaginem que es tracta d'un fet puntual.

Si us interessaAltres llocs del Marroc on ens hem allotjat amb nens

1. Jajajaja, pobre...entenc la paranoia, suposo que m'hagués passat el mateix que a tu......i hagués acabat sota una pedra ;) de fet jo em vaig deixar d'allotjar a un riad a Marrakech que m'agradava molt perquè un dia voltaven per allí un pare amb un amic i la seva filla adolescent....que resultà que no era la filla de cap dels dos! Ara vaig una mica més en compte amb aquestes coses, que de vegades peco d'innocentota....

Per les fotos té bona pinta la casa i si és neta i amb aquestes vistes!

1. Es que de vegades és difícil amb aquests temes... Hi ha allotjaments que no resulten rendibles i complementen els seus ingressos d'aquesta manera, en algun lloc ens hi hem trobat que el transit comença un cop els turistes ja som al llit, jeje.

La casa i la gent són molt recomanables i el preu també!

Cada comentari és un motiu més per continuar amb aquest bloc. Siguin benvinguts!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...