Octubre 2010. Sueños en el umbral

SUEÑOS EN EL UMBRAL. Memorias de una niña del harén.
Fatema Mernissi
http://www.mernissi.net/
Col·lecció Los Narradores
Ed. El Aleph
Origen: Biblioteca pública


Vaig començar aquest llibre en el vol d'anada cap a Fez, em va acompanyar durant el curt viatge i l'he acabat a casa saborejant-ne cada sensació. Cito un paràgraf de la pàgina 155, que pel seu sarcasme em va copsar: "... Las mujeres han progresado en todas partes menos aquí. Somos un museo. ¡Tendríamos que obligar a los turistas a pagar una entrada en Tánger!".

L'autora, Fatema Mernissi, una professora de la Universitat de Rabat i llicenciada a la Sorbonne, relatada autobiogràficament els primers anys de la seva infantesa en un harem a la medina de Fez. Els capítols transporten al lector a una realitat contemporània a la Segona Guerra Mundial i a la vida domèstica d'un harem domèstic i a les seves dinàmiques quotidiones. Molt interessant penetrar en els pensaments de la nena que comença a qüestionar el seu entorn.

Cada segon que llegia les descripcions de la casa on vivia la protagonista recordava el fantàstic Riad Jauohara, on ens vam allotjar a la medina de Fez.

4 comentaris:

  1. M'he llegit el llibre aquesta setmana, i m'ha encisat. Suposo que és un bon llibre per llegir a Marroc. Tenia moltes ganes de llegir aquesta autora; per una cosa o una altra, només n'havia llegit fragments, mai cap llibre sencer. Ara vaig a per més!

    Només un apunt: en la versió que he llegit jo (en francès: és el que hi havia a la biblioteca) diu en les notes que el llibre no és autobiogràfic, sinó que els personatges són inventats. Concretament diu que si contés la seua infantesa abandonaríem el llibre al segon paràgraf, d'avorrida que va ser! :P

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola E,

      M'alegro que t'hagi agradat el llibre. Per mi és el millor que he llegit d'aquesta autora fins al moment.

      Gràcies per l'apunt. El tema de l'autobiografia el vaig llegir en alguna entrevista a l'autora, a veure si ho trobo...

      Una abraçada!

      Elimina
    2. Suposo que és temptador dir que és autobiogràfic. Tanmateix, això no li posa ni li trau res al llibre, que m'ha semblat d'allò més interessant. Me l'he llegit de seguida!

      No hauria d'haver començat pel millor? A veure si ara la resta no m'agrada! ;)

      Elimina
    3. I, a més, és un llibre per entendre Fes... una ciutat amb la que no m'hi entenc gaire...

      Francament, crec que has començat pel millor... No m'atreveixo, en aquesta situació, a recomanar-te'n cap altre ;-)

      Només fer l'apunt que "L'harem occidental", que és un llibre d'assaig, em va semblar molt interessant, tot i que és una mica feixuc.

      Salut!!

      i gràcies pels comentaris!!

      Elimina

Cada comentari és un motiu més per continuar amb aquest bloc. Siguin benvinguts!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...